In ons werk lopen we regelmatig tegen vergelijkbare vraagstukken aan. Tegelijkertijd weten we dat er binnen de verschillende waterschappen veel kennis en ervaring aanwezig is. Het idee van het waterschapsuurtje is ontstaan om die kennis vaker en laagdrempelig met elkaar te delen.
Op dit moment verkennen we vanuit het DIT beraad of hier voldoende behoefte aan is en hoe dit er in de praktijk uit zou kunnen zien.
De eerste sessie is daarom nadrukkelijk bedoeld als toetsmoment en behoeftepeiling.
Wat gaan we doen?
Tijdens dit eerste waterschapsuurtje:
-
maken we kennis en verkennen we hoe onze rollen zich tot elkaar verhouden
-
halen we actief op: waar ligt de behoefte om samen te leren, sparren en ontwikkelen?
Jouw input is bepalend
Of en hoe dit initiatief een vervolg krijgt, hangt af van de behoefte in de groep. Daarom is jouw input juist bij deze eerste sessie extra waardevol.
-
Welke thema’s spelen bij jou?
-
Waar zou je samen over willen sparren?
-
En in welke vorm werkt dat voor jou het best?
Ken je collega’s – binnen of buiten je eigen waterschap – die dit interessant vinden?
Stuur de invite dan vooral door. Hoe breder we deze behoefte ophalen, hoe beter we samen kunnen bepalen of en hoe we dit verder vormgeven.
Voor meer informatie kan je mailen naar winnovatie@hetwaterschapshuis.nl